Saya merupakan agen bertauliah Public Gold (No Agen: A2220) yang menyediakan perkhidmatan menjual dan membeli emas, perak, syiling dinar dan barang kemas keluaran Public Gold, Public Dinar & Public Jewellery.

Untuk sebarang maklumat dan pertanyaan, sila hubungi:

Nurhafiza Jusoh
0123409523
nurhafiza@gmail.com


"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia.Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)"

- Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Monday, January 17, 2011

Trend harga emas

2 hari lepas harga emas menurun ke paras terendah. Pada ketika itu harga gold bar 20g turun sehingga RM3084 manakala 1 Dinar pula RM637. Saya tidak tunggu lama lagi, lantas saya lock harga tersebut untuk menambah koleksi simpanan emas pelaburan saya. Saya jangka selepas ini pasti harga emas akan naik setelah turun ke paras terendah.

Betul jangkaan saya, dapat dilihat hari ini, harga emas mula menaik. Sehingga blog ini ditulis, harga emas 20g ialah RM3096, manakalah 1 Dinar RM640. Trend kenaikan ini dijangka akan terus berlaku. Berdasarkan analisis saya melihat pergerakan turun naik harga emas sebelum ini, jika harga emas turun ke paras paling rendah, kemudian ianya mula naik semula, harga tersebut akan terus naik hingga ke paras tertinggi. (Sebenarnya banyak lagi faktor yang mempengaruhi turun naik harga emas, namun yang ini saya cuba gambarkan trend naik turun secara asas).

Oleh itu buat teman2 di luar sana, rebutlah peluang untuk membeli emas sekarang sebelum harga emas naik dengan lebih tinggi. Hubungisaya segera 0123409523 atau email saya ke nurhafiza@gmail.com. Jom, apa tunggu lagi.

0 comments: