Saya merupakan agen bertauliah Public Gold (No Agen: A2220) yang menyediakan perkhidmatan menjual dan membeli emas, perak, syiling dinar dan barang kemas keluaran Public Gold, Public Dinar & Public Jewellery.

Untuk sebarang maklumat dan pertanyaan, sila hubungi:

Nurhafiza Jusoh
0123409523
nurhafiza@gmail.com


"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia.Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)"

- Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Saturday, January 15, 2011

Penurunan Harga Emas

Salam buat pembaca semua,

Pada bulan ini (Januari) kita dapat saksikan penurunan harga emas sedunia. Penurunan tersebut akibat faktor pengambilan untung bagi pelabur lama untuk mendapatkan keuntungan menjelang musim perayaan. Namun anda semua tidak perlu gusar, kerana dijangka selepas tahun baru cina, harga emas akan meningkat dengan lebih tinggi.

Oleh itu, anda perlu menjadi pelabur yang bijak. Ambillah peluang ketika penurunan harga emas ini untuk memulakan pelaburan emas atau menambah emas yang ada kerana anda dapat MEMAKSIMUMKAN KEUNTUNGAN sekiranya membeli ketika harga yang rendah.

Saya berminat untuk berkongsi sedikit daripada laporan akhbar utusan bertarikh 7/01/2011 baru baru ini, (please refer to: Harga emas cecah RM4,650 seaun )

Harga emas dunia bakal mencecah paras AS$1,500 (RM4,650) satu auns pada tahun ini, kata Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Poh Kong Holdings Bhd. (Poh Kong), Datuk Eddie Choon.

Katanya, peningkatan itu dijangka berlaku memandangkan trend semasa dan permintaan berterusan di pasaran.

''Pada tahun lalu, harga emas bagi satu auns adalah sekitar AS$1,400 (RM4,340) dan ia terus meningkat.

''Walaupun pada awal tahun ini, harganya mengalami sedikit penurunan, tetapi kami yakin ia bakal mencecah AS$1,500 satu auns,'' katanya.

Harga emas ditutup pada paras AS$1,421.40 (RM4406.34) satu auns pada hari terakhir 2010, naik kira-kira 31 peratus berbanding tahun sebelumnya.

Para penganalisis menjangkakan trend peningkatan harga akan berterusan pada tahun ini kerana emas merupakan komoditi paling cemerlang dari aspek peningkatan harga pada tahun lalu.

Secara tradisinya ia dilihat sebagai pelaburan perlindungan nilai dan sering digunakan sebagai mekanisme lindung nilai terhadap deflasi.

Daripada artikel diatas, dapat disimpulkan bahawa pelaburan emas akan membawa kepada keuntungan. Penganalisis emas mengjangkakan harga emas akan terus meningkat memandangkan trend dan permintaan sentiasa berterusan di pasaran. Ini telah terbukti harga emas pada hari terakhir tahun 2010 naik kira 31% berbanding tahun sebelumnya.

Jadi apa tunggu lagi. Jom mulakan pelaburan emas hari ini. Hubungi saya 0123409523 atau email nurhafiza@gmail.com. Saya sedia membantu anda

0 comments: